reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Juraj Koiš

Juraj Koiš

Bloger 
  • Počet článkov:  110
  •  | 
  • Páči sa:  51x

Rád píšem o všetkom, čo ma zaujme. A rád dávam najavo aj pozitívne skúsenosti, ktoré nevnímam ako samozrejmé. Zoznam autorových rubrík:  Letecká dopravaCestovanie vlakomSpoločnosť a politikaMédiá @ komunikáciaHokej a futbalŽivot v BratislaveŽivot v PraheOstatné články

reklama

Spoločnosť a politika

Gréci, len protestujte! Aspoň bude zábava...

Juraj Koiš

Gréci, len protestujte! Aspoň bude zábava...

Tak sa nám protesty v Grécku vygradovali, demonštranti obsadili televíziu, a vynútili si odvysielanie svojho vyhlásenia. Odmietajú pomoc Medzinárodného menového fondu, volajú po solidarite a povstaní ostatných európskych národov. Máme možnosť sledovať reality show prívržencov štedrého sociálneho štátu v praxi. Už chýba len gyros a pukance, zábava sa môže začať. Lenže na čí úkor? Na úkor samotných Grékov, alebo všetkých ostatných Európanov, ktorí sa im nedobrovoľne vyskladajú na obriu pôžičku? Grécko by si za šafárenie, život nad pomery a podvody so štatistikami zaslúžilo exemplárny trest. Jeho ľudia však protestujú aj proti exemplárnej odmene v podobe štedrej pôžičky...

  • 4. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 327x
  • 62
Pomohli by nám dvojkolové parlamentné voľby?

Juraj Koiš

Pomohli by nám dvojkolové parlamentné voľby?

Ak môžu byť dvojkolové voľby prezidenta, prípadne dvojkolové voľby do VÚC, prečo by sme nemohli mať aj dvojkolové voľby do parlamentu, keďže v nich náš život ovplyvňujeme najviac? Pritom práve dvojkolová voľba strán do parlamentu by mohla vyriešiť súčasný problém, keď ľudia sa boja dať hlas menším stranám iba preto, že ich hlas prepadne. Pripájam ďalší zo svojich utopistických nápadov, ktorý síce nemá šancu vstúpiť do platnosti, ale zaujíma ma diskusia k nemu. Čiže ako by som si dvojkolovú voľbu do parlamentu predstavoval?

  • 5. apr 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 091x
  • 61
Kto môže za stav gréckych verejných financií? Obyčajní ľudia.

Juraj Koiš

Kto môže za stav gréckych verejných financií? Obyčajní ľudia.

Nedávno som navštívil obľúbenú grécku reštauráciu aj s tamojšou obsluhou. Keďže tam chodievam pravidelne, občas vedieme s čašníkom neformálny rozhovor na rôzne témy. Minule prišla pri platení téma na euro, hoci platba bola v českých korunách. "Dnes už sa platí eurom," začal čašník. "Vážne? Ešte stále aj u vás?" reagoval som, vracajúc mu jeho vtip. Pochopil, a zasmial sa. Následná debata sa celkom prirodzene zvrtla do roviny, kto za to všetko môže. Vraj za súčasný katastrofálny stav gréckych verejných financií nemôžu bežní ľudia, ale nezodpovedná vláda. A tak som začal nad tým premýšľať...

  • 28. mar 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 550x
  • 39
Úradnícka vláda odborníkov ako šanca pre budúcnosť krajiny?

Juraj Koiš

Úradnícka vláda odborníkov ako šanca pre budúcnosť krajiny?

Keď vidím populistické sľuby českých sociálnych demokratov a nezastaviteľné preferencie tých slovenských, keď si k tomu pridám odmietanie akýchkoľvek snáh o reformy v Grécku či blížiacu výhru „pravicových“ populistov v Maďarsku, logicky mi napadne, či by najlepším riešením pre väčšinu európskych krajín nemohla byť radšej úradnícka vláda odborníkov namiesto politickej vlády volenej občanmi. Nechcem podkopávať piliere demokracie, ale okrem demokratických volieb by mohla krajina raz za čas prejsť aj liečebnou kúrou nevolenej úradníckej vlády, ktorá by naprávala populistické hriechy politických vlád.

  • 18. mar 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 866x
  • 44
Pán Sulík, ďakujem vám, že ste vyriešili moju dilemu

Juraj Koiš

Pán Sulík, ďakujem vám, že ste vyriešili moju dilemu

Ak som ešte pred niekoľkými týždňami pochyboval, či voliť SDKÚ alebo SaS, prial som si, aby obe strany šli spoločne. Logicky majú k sebe najbližšie a riziko prepadnutia významného potenciálu hlasov SaS by pominulo. V poslednom čase však mám pocit, že strana SaS sa správa kedysi ako Slobodné fórum. Cítia sa byť na koni, a kladú si podmienky, pričom ale nie je jasné, či vôbec prekročia brány parlamentu.

  • 9. feb 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 915x
  • 236
reklama
Kanada si pomýlila diplomatické procedúry s hokejovým zápasom

Juraj Koiš

Kanada si pomýlila diplomatické procedúry s hokejovým zápasom

Keby sme sa presunuli o pár týždňov späť, zistili by sme, že zo zavedenia víz pre českých občanov cestujúcich do Kanady by sa dala urobiť zaujímavá reality show. V priebehu posledných dní nastal v tejto udalosti viackrát zásadný obrat. Pripomeňme, že kanadská vláda pred dvomi mesiacmi pohrozila Česku zavedením víz kvôli vysokému počtu žiadateľov o azyl. Viac utečencov ako Česko má už len Mexiko. Kanaďania vyslali do Prahy expertnú misiu, ktorá mala posúdiť, či je situácia Rómov v krajine naozaj taká zlá. Usúdili, že nie je. Naďalej však hrozili zavedením víz. Ešte v nedeľu ale českí politici sebavedomo vyhlasovali, že Kanada víza nezavedie, pretože by riskovala odvetu zo strany celej Európskej únie. Lenže včera pred polnocou už bolo zase všetko inak a Kanaďania vízum predsa len zaviedli.Zdá sa, že Kanaďania si pomýlili diplomatické procedúry s napínavým hokejovým zápasom. Očakával by som, že správanie zo strany štandardnej demokratickej krajiny bude aspoň trochu predvídateľné. Zaviesť víza počas vrcholiacej turistickej sezóny, to sa len tak nevidí. Navyše, keď Čechom ani neumožnia požiadať o ne v Prahe ale nútia ich žiadať vo Viedni. Tomu sa hovorí rešpekt a úcta...

  • 14. júl 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 078x
  • 62
Pán Fico, krádež je ospravedlniteľná, ak prináša dlhodobý úžitok

Juraj Koiš

Pán Fico, krádež je ospravedlniteľná, ak prináša dlhodobý úžitok

Voči kradnutiu zo štátneho som apatický. Kradne sa na všetkých úrovniach, od celorepublikovej po komunálnu. Zmanipulované tendre, úplatky, ľudové svinstvá na dennom poriadku. Boli, sú aj budú. Dovolím si prispieť troškou do mlyna – nech politici pokojne kradnú, podvádzajú, klamú, nech si nahrabú. Páni Fico, Mečiar a Slota, ste vo vláde, tak si poslúžte. Ale spravte pri tom niečo užitočné aj pre nás ostatných, bežných ľudí.

  • 29. jún 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 816x
  • 50
Českí ultranacionalisti bodujú, získali si veľkú pozornosť médií

Juraj Koiš

Českí ultranacionalisti bodujú, získali si veľkú pozornosť médií

Slovenská pospolitosť dostala vážneho ideového konkurenta. Kto ešte včera poznal českú ultrapravicovú a nacionalistickú Národní stranu? Snáď len zopár skalných. Dnes sú českí ultranacionalisti hviezdami tamojších médií, a zdá sa, že ich päť minút slávy sa tak skoro neskončí. K úspechu niekedy stačí málo. Nakrútiť predvolebný rasistický videoklip a odvysielať ho v málo sledovanom čase vo verejnoprávnej televízii. A megapublicita je na svete.

  • 21. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 831x
  • 13
Konečne mám jasno: Radičová je zlá, Gašparovič dobrý

Juraj Koiš

Konečne mám jasno: Radičová je zlá, Gašparovič dobrý

Myslím to vážne, nie je to apríl. Z vyjadrení názorových lídrov som dospel k záveru, že Iveta Radičová je veľmi zlou alternatívou. A Ivan Gašparovič je ako prezident tolerovateľný. Trvalo mi dlhšie, než som sa presvedčil, ale konečne mám jasno. Naozaj nezávidím tým, ktorí sa chcú rozhodnúť v súlade so svojím svedomím. Názoroví lídri z radov veriacich si tentoraz umyli ruky, nechcú mať s voľbou akéhokoľvek zla nič spoločné. Lenže aj nevoliť znamená neodmietnuť.

  • 1. apr 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 975x
  • 39
KDS a Slobodné fórum nad hranicou zvoliteľnosti? Alebo žeby nie?

Juraj Koiš

KDS a Slobodné fórum nad hranicou zvoliteľnosti? Alebo žeby nie?

Dosť sa už popísalo o prvom kole voľby prezidenta a o tom, čo tieto voľby znamenali pre Františka Mikloška a Zuzanu Martinákovú. Obaja kandidáti získali vo voľbách nad 5 percent hlasov a prirodzene zazneli úvahy, že tieto čísla môžu znamenať nádej pre ich strany v parlamentných voľbách 2010. Lenže dovolím si tvrdiť, že to je iba momentálna eufória.

  • 25. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 056x
  • 9
reklama
Ďakujem, že si vážite aj môj hlas...

Juraj Koiš

Ďakujem, že si vážite aj môj hlas...

...málokedy vidieť v televízii také úprimné a dojímavé vystúpenie politika, aké predviedla v sobotu v noci pani Radičová. Jej výsledok v prvom kole prezidentských volieb ju zrejme potešil viac než si sama pripúšťala, a jej následnú emocionálne silno zafarbenú výpoveď som ešte dlho rozdýchaval. Vnútorne ma to potešilo, fakt, že niektorého politika ešte stále dokážu skutočne potešiť hlasy voličov. Namiesto strojených fráz typu "ďakujem" a "všetci to čakali" sme počuli chvejúci sa hlas a pokus o individuálne poďakovanie snáď každému, kto vhodil lístok s jej menom do urny. V tej chvíli som mal dobrý pocit z toho, že som šiel voliť. A pôjdem voliť aj o dva týždne. Verím, že môj hlas môže mať pre prípadnú víťaznú kandidátku hodnotu aj po voľbách.

  • 22. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 233x
  • 45
Ako nepôjdem voliť, lebo zas vyhrá ten, koho nechcem...

Juraj Koiš

Ako nepôjdem voliť, lebo zas vyhrá ten, koho nechcem...

Príbeh. Tento príbeh sa stal pred 11 rokmi. Bolo pred voľbami 1998, vtedy som ešte nemal volebné právo. Ale jedna moja o trochu staršia známa ho už mala. A rozhodovala sa, koho voliť. Nechcela voliť menšie zlo, ale väčšie dobro. Napriek tomu sa obávala, že príde väčšie zlo. A tak radšej nešla voliť vôbec. Na jej radosť sa väčšie zlo neopakovalo, prišlo to menšie. A ona bola spokojná, že ho nemusela voliť, aj keď s ním v určitých otázkach sympatizovala a mala z mnohých zmien radosť. Ale zachovala si čisté svedomie, že nemusela voliť to, s čím nebola úplne vnútorne stotožnená.

  • 16. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 328x
  • 87
Populista Fico urobil z DSS obyčajné banky. Navrhujem, zrušme ich!

Juraj Koiš

Populista Fico urobil z DSS obyčajné banky. Navrhujem, zrušme ich!

Navrhujem nášmu pánovi premiérovi jedno úžasné a populárne riešenie. Zrušme dôchodkové správcovské spoločnosti. Ich úlohu nech preberú komerčné banky. Nech len tie spravujú peniaze budúcich dôchodcov – sporiteľov, štát nech to celé garantuje a DSS-ky nebudeme potrebovať. Zrušíme teda jeden drahý medzičlánok a pán premiér vyjde z celého konfliktu ako silák, ktorý ušetril ľuďom kopec peňazí na živenie darmožráčov z DSS. Pretože po prijatí nových pravidiel nám DSS-ky neprinesú o nič väčšie výnosy ako bežné banky.

  • 13. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 633x
  • 117
Volil by som blogera za starostu bratislavského Nového Mesta

Juraj Koiš

Volil by som blogera za starostu bratislavského Nového Mesta

...alebo akéhokoľvek kandidáta, ktorého nebude podporovať SDKU-DS, KDH, ĽS-HZDS, SNS, Slobodné fórum a SMER-SD zároveň. Mám na mysli Roba Beňa, ktorý kandidoval ako jediný proti Richardovi Frimmelovi za starostu bratislavského Nového Mesta, a dnes tiež patrí medzi blogerov na SME. Viem, asi by bolo korektné povedať, že by som volil ex-moderátora a verejnú celebritu, ktorá potom náhodou začala blogovať. Ale myšlienka, že by nový starosta mestskej časti Nové Mesto mohol vzísť aj zo súčasných blogerov znie veľmi zaujímavo. Najskôr vysvetlím, prečo by som vlastne akceptoval na starostovskom poste radšej blogera než súčasného štvornásobného starostu Richarda Frimmela.

  • 10. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 344x
  • 17
Robert Fico a milosrdná lož

Juraj Koiš

Robert Fico a milosrdná lož

Ak by existovala súťaž v milosrdnej lži, som presvedčený o tom, že pán premiér Robert Fico by ju vyhral. Pretože jeho voliči si jednoducho želajú, aby im nehovoril pravdu. Keby im hovoril pravdu, zrátali by mu to najskôr v prieskumoch preferencií, a neskôr aj vo voľbách. Pravda sa nenosí, a pán premiér to veľmi dobre vie. Nie je totiž dôležité v každej chvíli hovoriť pravdu, ale treba zvážiť, ako druhý človek dokáže tú pravdu prijať. A tak svojich voličov (ne)klame, pretože im chce dobre.

  • 23. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 582x
  • 7
reklama
Slovenská koruna pomaly dobieha českú...

Juraj Koiš

Slovenská koruna pomaly dobieha českú...

...hoci už len virtuálne. Ak by ste si však dnes chceli kúpiť 1000 českých korún, zaplatili by ste za ne iba 1068 slovenských. Pritom ešte v polovici júla minulého roka by ste za rovnakú sumu v Kč zaplatili minimálne 1290 Sk. Slovenská koruna už síce neexistuje, ale jej duch žije ďalej. A vďaka fixnému konverznému kurzu k Euru dobieha českú korunu rýchlejšie. Bez prechodu na Euro by bol vzájomný rozdiel zrejme oveľa výraznejší.

  • 3. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 144x
  • 36
Kto mi daruje svoj volebný hlas? Chcem voliť SAS, čo ak prepadne?

Juraj Koiš

Kto mi daruje svoj volebný hlas? Chcem voliť SAS, čo ak prepadne?

Súčasné volebné obdobie je už dávno v druhom polčase a aj u mňa prichádza čas na zamyslenie, komu by som v budúcom roku dal svoj hlas. Sympatické sú mi až tri prúdy, podľa toho, či budem voliť pragmaticky alebo idealisticky. Vážim si politický projekt, s ktorým prichádza Richard Sulík, ale obávam sa, že idealistická voľba môže skončiť tragicky – prepadnutím môjho hlasu.

  • 8. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 504x
  • 29
Pán premiér zopakoval to, čo už raz nedodržal

Juraj Koiš

Pán premiér zopakoval to, čo už raz nedodržal

Pán predseda vlády Robert Fico má jednu veľmi zaujímavú vlastnosť, alebo schopnosť, ktorú na ňom úprimne obdivujem. Dokáže svoje slová neuveriteľne úspešne predať u svojej cieľovej skupiny, voličov. Opäť raz som sa dozvedel, čo som už kedysi počul. Pán premiér by nešiel do parlamentu, ak by prehral voľby. Nikdy si on nesadne do parlamentu ako opozičný poslanec. Nepripomína vám to podobné vyhlásenia pána Fica z roku 2000? A aká bola následná realita?

  • 5. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 142x
  • 9
Štúra sme navždy vyhnali z peňaženiek

Juraj Koiš

Štúra sme navždy vyhnali z peňaženiek

Patrím medzi tých, čo plní očakávania odrátali posledné hodiny starého roka aj s určitou nostalgiou. Keď som si pred necelými 15 rokmi začal odkladať prvé 10 a 20-halierové slovenské mince, spomínam si na údiv ľudí v mojom okolí, ktorým sa to zdalo zvláštne. „Raz môžu mať historickú hodnotu,“ hovorím si. Vtedy som ešte netušil, že nemusím byť ďaleko od pravdy.

  • 1. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 546x
  • 50
reklama
SkryťZatvoriť reklamu